flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

В тестовому режимі розпочато роботу підсистеми «Електронний суд». Як працює система та що потрібно знати

08 січня 2019, 16:13

З 1 січня 2019 року підсистема «Електронний суд» функціонує в тестовому режимі (наказ ДСА України від 22 грудня 2018 року «Про проведення тестування підсистеми «Електронний суд» у місцевих та апеляційних судах»).

Приймання та реєстрація процесуальних документів, надісланих учасниками судового процесу, повинна здійснюватися з офіційних електронних адрес (Електронних кабінетів), які вони мають створити в Електронному суді, розміщеному за посиланням: https://cabinet.court.gov.ua.

Приймання та реєстрація процесуальних документів, надісланих з електронної пошти з доменним іменем  «@mail.gov.ua» або з будь-яких інших доменних імен, не здійснюється.

Документи подаються за допомогою електронного кабінету в форматі електронного документу  (далі – ЕД) та електронної копії паперового документу (сканованої копії) (далі – ЕКПД). Суди приймають подані ЕД як оригінал документів, а ЕКПД, як завірені копії оригіналів документів та можуть вимагати надання їх оригіналів для перевірки.

Відеоролики щодо реєстрації в підсистемі "Електронного суду" розміщені на офіційному веб-порталі «Судової влада України» в розділі «Реєстри та системи» підрозділ «Електронний суд» https://court.gov.ua/reyestri-ta-sistemi/ecourt/.

             Найбільша перевага підсистеми «Електронний суд», - це можливість мати постійний доступ до всіх матеріалів справи,  скорочення до мінімуму часу на пересилання документів, отримання судових повісток та інших  процесуальних документів учасниками судового процесу на їхні офіційні електронні адреси тощо.

               Заступник генерального директора Державне підприємство « Інформаційні судові системи» Дмитро Дубинко роз’яснив як працює система.                  Всі процесуальні документи розбиті на 2 групи: «первинні» - ті, які призводять до початку судового провадження, і «вторинні» - ті, які подаються у провадженні або за його результатами. 

               Для «первинних» існує розділ «Заяви». Там вибирається форма, вводяться обов'язкові дані і друкується / копіюється текст.

 

               Дуже важливо правильно вибирати форму, так як до кожної з них прив'язані спеціалізації суддів, на яких таку заяву може бути розподілено.                Після відкриття провадження, або приєднання до нього нового учасника / представника (така форма є в «первинних» заявах) такий заявник починає бачити в своєму розділі «Справи» всі матеріали справи (за винятком деяких видів матеріалів деяких кримінальних справ). Тут же є можливість подати «вторинний» документ.                Якщо учасник / представник не бачить в своєму кабінеті всіх своїх справ, значить, суд: 1) не має ІПН учасника / представника; 2) не вніс в картку справи представника / учасника або його ІПН.                У цьому випадку необхідно звернутися до суду (можна через «первинну» форму). Однак якщо справа вже йде, суд може відмовити, так як має право розглядати «в папері» розпочаті виробництва.                Якщо учасник / представник не бачить в своїй справі всіх документів по справі або деякі з них не відкриваються: 1) суд не «підшив» в електронне справу документ; 2) суд «підшив» документ (створив його картку), але не прикріпив скан документа; 3) формат вкладення не має вбудованого засобу перегляду (наприклад, рідкісний формат відео, поданого як електронний доказ).

 
                У 1-му і 2-му випадку треба звернутися до суду, в 3-му - в держпідприємство «Інформаційні судові системи». "

І найголовніше. Ніхто не сперечається, що електронний суд краще, чіткіше і швидше паперового. Але всі забувають, що електронний суд - це не програма. ЦЕ ПРОЦЕС, в якому беруть участь звичайні люди як з боку учасників, так і з боку суду. А організація процесу - справа часу і зусиль з боку всіх, хто бере в ньому участь (суддів, працівників апаратів судів, адвокатів, нотаріусів, приватних виконавців арбітражних керуючих, судових експертів, державних органів, органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання державного та комунального секторів економіки, інших осіб, що зареєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в добровільному порядку). 

  

             З 1 березня 2019 року розпочнеться дослідна експлуатація Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі – ЄСІТС) у складі наступних підсистем (модулів):

  • Єдиний контакт-центр судової влади України;
  • Єдина підсистема управління фінансово-господарськими процесами;
  • Офіційна електронна адреса (Електронний кабінет);
  • Офіційний веб-портал «Судова влада України»;
  • Єдиний державний реєстр судових рішень;
  • Підсистема «Електронний суд»;
  • Модуль «Автоматизований розподіл»;
  • Модуль «Судова статистика».

Відповідне оголошення ДСА Україна про створення та забезпечення функціонування ЄСІТС опубліковано 01 грудня 2018 року в газеті «Голос України».